Θεοδόσης Ἀγγ. Παπαδημητρόπουλος - ΕΡΓΟΓΡΑΦΙΑ

Θεατρικὰ ἔργα:

α) Ἀνδροδικία (Σεπτέμβριος 2017· θὰ κυκλοφορήσῃ ἀπὸ τὶς Ἐκδόσεις τῶν Διορθώσεων).

β) Πρὸς ἑαυτούς (Ἰανουάριος 2017· θὰ κυκλοφορήσῃ ἀπὸ τὶς Ἐκδόσεις τῶν Διορθώσεων).

γ) Ἀμφιτρύων – κωμικοτραγῳδία μὲ Χορό. Μιὰ καινούργια πραγμάτευση τῆς τραγικῆς ἐκδοχῆς τοῦ ἀρχαίου μύθου τῆς Ἀλκμήνης καὶ τοῦ Ἀμφιτρύωνα (Αὔγουστος 2015 – Ἐκδόσεις τῶν Διορθώσεων).

δ) Τὸ ἄρωμα τοῦ Ἔρωτα (Ίούλιος 2015 – Ἐκδόσεις τῶν Διορθώσεων)

ε) Μακιαβέλλι. Θεατρικὸς μονόλογος (Μάιος 2015 – Ἐκδόσεις τῶν Διορθώσεων).

στ) Εἴδωλα Σκηνικὴ σύνθεση θεατρικῶν, ποιητικῶν καὶ στοχαστικῶν ἀποσμασμάτων (Σεπτέμβριος 2014)

ζ) Αὐτός ποὺ γὐρευα, εἶμαι!.. Σκηνικὴ σύνθεση ποιητικῶν καὶ στοχαστικῶν ἀποσμασμάτων ἀπ' τὴν Ἀρχαιότητα ὥς σήμερα (Μάιος 2014 – Ἐκδόσεις τῶν Διορθώσεων).

η) Σινιόρε Μακιαβέλλι,.. γελάστε! Θεατρικὴ μεταφορὰ τοῦ μακιαβελλικοῦ Ἡγεμόνα (Νοέμβριος 2012).

 

Ποιητικὴ συλλογή:

α) Διατονίες (Ἰανουάριος 2017 – Ἐκδόσεις τῶν Διορθώσεων).

 

Θεατρικὲς διασκευές:

α) Τὸ γαμοπίλαφο τοῦ Πάρι Τακόπουλου (Ἰούλιος 2015 – Ἐκδόσεις τῶν Διορθώσεων)

β) Δημοτικὸ τραγούδι Τῆς Λιογέννητης (Ἰούνιος 2015)

 

Σκηνοθεσία:

α) Ἐνὼχ Ἄρντεν τῶν Alfred Tennyson καὶ Richard Strauß (Ἀετοπούλειο Πολιτιστικὸ Κέντρο Χαλανδρίου, Θέατρο Ἀγγέλων βῆμα – Ἀπρίλιος 2017).

β) Ἐρείπια: Μνῆμες τῆς πέτρας μὲ τὴ συμμετοχὴ τοῦ μουσικοῦ σχήματος Duo Arioso γιὰ τὶς Γιορτὲς τῆς Πέτρας τῆς κίνησης πολιτῶν Ἄνθη τῆς Πέτρας (Λαγκάδια – Ἰούλιος 2016· ἀπόσπασμα· παραστάσιμο κείμενο).

γ) Βοηθὸς σκηνοθέτη τοῦ Μάρτιν Σάρνχορστ στὴ θεατροποιημένη ἀνάγνωση τῆς ποιητικῆς συλλογῆς Ἦχος καὶ Λουΐζε τοῦ Ἒρνστ Γιάντλ μὲ τὸ θίασο τῆς MaerzBuehne (Νοέμβριος 2014ArtWall Project Space

δ) Αὐτός ποὺ γύρευα, εἶμαι!.. Σκηνικὴ σύνθεση ποιητικῶν καὶ στοχαστικῶν ἀποσμασμάτων ἀπ' τὴν Ἀρχαιότητα ὥς σήμερα (Ἰούνιος 2014 – Θέατρο ΒΙΚΤΩΡΙΑ)

ε) Σινιόρε Μακιαβέλλι,.. γελάστε! Θεατρικὴ μεταφορὰ τοῦ μακιαβελλικοῦ Ἡγεμόνα (Δεκέμβριος 2012 – Θέατρο Ἀλκμήνη)

στ) Ὁ Ἰάκωβος καὶ ὁ ἀφέντης του τοῦ Μίλαν Κούντερα μὲ τὸ θίασο τῆς Ὁμάδας τοῦ ΕΜΠ (Ἰούνιος 2007)

 

Ὑποκριτική:

α) ΑΦΗΓΗΤΗΣ στὸν Ἐνὼχ Ἄρντεν τῶν Alfred Tennyson καὶ Richard Strauß (Ἀετοπούλειο Πολιτιστικὸ Κέντρο Χαλανδρίου, Θέατρο Ἀγγέλων βῆμα – Ἀπρίλιος 2017).

β) ΑΦΗΓΗΤΗΣ/ΚΟΫΝΕΡ στις Ἱστορίες τοῦ κ. Κόυνερ τοῦ Μπέρτολτ Μπρέχτ σὲ σκηνοθεσία Μάρτιν Σάρνχορστ μὲ τὸ θίασο τῆς MaerzBuehne (Δεκέμβριος 2016).

γ) ΙΩΝ/ΣΩΚΡΑΤΗΣ στὴ θεατρικὴ προσέγγιση «Ἴων τοῦ Πλάτωνα – Ἕνα μικρὸ συμπόσιο» τοῦ πλατωνικοῦ διαλόγου: Ἴων σὲ σκηνοθεσία Νάνας Παπαδάκη (Ἐλευσίνα – Αἰσχύλεια – Σεπτέμβριος 2016).

δ) ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ στὰ Ἐρείπια: Μνῆμες τῆς πέτρας σὲ σκηνοθεσία Θεοδόση Ἀγγ. Παπαδημητρόπουλου μὲ τὴ συμμετοχὴ τοῦ μουσικοῦ σχήματος Duo Arioso γιὰ τὶς Γιορτὲς τῆς Πέτρας τῆς κίνησης πολιτῶν Ἄνθη τῆς Πέτρας (Λαγκάδια – Ἰούλιος 2016· ἀπόσπασμα· παραστάσιμο κείμενο).

ε) ΣΕΜΠΑΣΤΙΑΝ στὶς Τέσσερεις εἰκόνες τῆς ἀγάπης τοῦ Λούκας Μπέρφους σὲ σκηνοθεσία Μάρτιν Σάρνχορστ μὲ τὸ θίασο τῆς MaerzBuehne (Μάρτιος 2016).

στ) ΦΡΑΝΤΣ στὶς Σταγόνες πάνω σὲ καυτὲς πέτρες τοῦ Ράινερ Βέρνερ Φάσμπιντερ σὲ σκηνοθεσία Μαρλένε Καμίνσκυ μὲ τὸ θἰασο τῆς MaerzBuehne (Φεβρουάριος 2016)

ζ) ΠΑΝΔΟΧΕΑΣ στοὺς Συνένοχους τοῦ Γιόχαν Βόλφγκανγκ φὸν Γκαῖτε σὲ σκηνοθεσία Μάρτιν Σάρνχορστ μὲ τὸ θίασο τῆς MaerzBuehne (Δεκέμβριος 2015)

η) ΑΝΤΡΑΣ σΤὸ διαολοθήλυκο τοῦ Κάρλ Σένχερρ σὲ σκηνοθεσία Μάρτιν Σάρνχορστ μὲ τὸ θίασο τῆς MaerzBuehne (Οκτώβριος 2015)

θ) ΣΩΒΕ ΜΑΝΟΥΕΛ, ΚΗΡΥΚΑΣ, ΟΡΦΑΝΟ, ΑΝΤΡΑΣ σΤὸ ἄρωμα τοῦ Ἔρωτα σὲ σκηνοθεσία Άλέξανδρου Πολιτάκη (Ὀκτώβριος 2015 – Θέατρο Ἀγγέλων Βῆμα

ι) ΑΜΦΙΤΡΥΩΝ στὸν Ἀμφιτρύωνα τοῦ Χάινριχ φὸν Κλάιστ σὲ σκηνοθεσία Μάρτιν Σάρνχορστ μὲ τὸ θίασο τῆς MaerzBuehne (Μάιος 2015)

ια) Ἀνάγνωση ποιημάτων ἀπ' τὰ δημοσιευμένα στὸ περιοδικὸ Διορθώσεις (Φεβρουάριος 2015 – )

ιβ) ΠΡΩΤΗ ΦΩΝΗ στὴ σκηνικὴ σύνθεση: Αὐτός ποὺ γύρευα, εἶμαι!.. μὲ τὸ θεατρικὸ σχῆμα ΕΠΙ ΤΟ ΕΡΓΟΝ (Ἰούνιος 2015 – Θέατρο ΒΙΚΤΩΡΙΑ)

ιγ) Ἀνάγνωση ποιημάτων Ἑλλήνων καὶ ξένων δημιουργῶν γιὰ τὴ διαδικτυακὴ παρουσία τῶν ἐκδόσεων Gutenberg (Ἰανουάριος – Σεπτέμβριος 2014)

ιδ) ΜΑΚΙΑΒΕΛΛΙ στὸ ἔργο: Σινιόρε Μακιαβέλλι,.. γελάστε!.. μὲ τὸ θεατρικὸ σχῆμα ΕΠΙ ΤΟ ΕΡΓΟΝ (Δεκέμβριος 2012 – Θέατρο Ἀλκμήνη)

ιε) ΣΤΕΛΙΟΣ στὴν κινηματογραφικὴ ταινία Τρίτη σὲ σκηνοθεσία Νίκου Κορνήλιου (Σεπτέμβριος 2013) 

ιστ) ΠΕΛΑΤΗΣ στὴ Μοναξιὰ τῶν Κάμπων μὲ βαμβάκι τοῦ Μπερνὰρ Μαρὶ Κολτές σὲ σκηνοθεσία Γιάννη Ζημιανίτη (Ἀπρίλιος 2008)

 

Δραματουργία:

α) Ἐνὼχ Ἄρντεν τῶν Alfred Tennyson καὶ Richard Strauß (Ἀετοπούλειο Πολιτιστικὸ Κέντρο Χαλανδρίου, Θέατρο Ἀγγέλων βῆμα – Ἀπρίλιος 2017).

β) Ἐρείπια: Μνῆμες τῆς πέτρας σὲ σκηνοθεσία Θεοδόση Ἀγγ. Παπαδημητρόπουλου μὲ τὴ συμμετοχὴ τοῦ μουσικοῦ σχήματος Duo Arioso γιὰ τὶς Γιορτὲς τῆς Πέτρας τῆς κίνησης πολιτῶν Ἄνθη τῆς Πέτρας (Λαγκάδια – Ἰούλιος 2016· παραστάσιμο κείμενο).

γ) Τὸ ἄρωμα τοῦ ἔρωτα σὲ σκηνοθεσία Ἀλέξανδρου Πολιτάκη (Πρεμιέρα 9 Ὀκτωβρίου 2015).

 

Μεταφράσεις:

α) Ἑρρίκου Ἴψεν Ἡ ἀγριόπαπια, ἐπιμέλεια Κωνσταντίνου Μ. Μάστρακα, Διορθώσεις, Ἀθήνα, Ἰούλιος, 2017.

β) Ἄλφρεντ Τέννυσον, Ἐνὼχ Ἄρντεν, ἐπιμέλεια Κωνσταντίνου Μ. Μάστρακα, Διορθώσεις, Ἀθήνα, Μάρτιος, 2017.

γ) Σπουδὴ στὴν Πάροδο τῶν Περσῶν τοῦ Αἰσχύλου (μ' εἰσαγωγὲς κ' ἐκτενῆ σχολιασμό). Ἐπιμέλεια Κωνσταντίνου Μ. Μάστρακα. (Ίούνιος 2015)

δ) Ἑρρίκου Ἴψεν Ἕνας ἐχθρὸς τοῦ λαοῦ (Μάρτιος 2014 – ἔκδοση Μάρτιος 2015)

ε) Ἑρρίκου Ἴψεν Πέερ Γκύντ (Ὀκτώβριος 2013 – ἔκδοση Μάρτιος 2015)

στ) Ἑρρίκου Ἴψεν Ἀρχιμάστορας Σόλνες (Αὔγουστος 2013)

ζ) Ἑρρίκου Ἴψεν Ὅταν ξυπνήσουμε ἐμεῖς οἱ νεκροί (Ἰούλιος 2013)

η) Ἑρρίκου Ἴψεν Ὁ μικρὸς Ἔγιολφ (Ἰούνιος 2015)

θ) Ἑρρίκου Ἴψεν Ἰωάννης Γαβριὴλ Μπόρκμαν (Μάιος 2015)

ι) Μπέρτολτ Μπρέχτ, Ὁ βίος τοῦ Γαλιλέι (2006-14) Ἐκτενέστατος σχολιασμὸς μὲ προσαρτήματα ἀπ' τὸ μπρεχτικὸ σῶμα.

ια) Μεταφράσεις διαφόρων κειμένων γιὰ τὴ Διέλευση καὶ τὶς Διορθώσεις.

 

Ἐπιμέλειες:

α) Γραμματικὴ Τέχνη τοῦ Διονυσίου Θρᾳκὸς γιὰ τὶς Ἐκδόσεις τῶν Διορθώσεων.

α) Eric Emmanuel Schmitt, Ἡ νύχτα τῆς Βαλόνης (μτφ: Μαρία Μαρῆ, ἐπιμέλεια μαζὶ μὲ τὸν Κωνσταντῖνο Μ. Μάστρακα) γιὰ τὶς Ἐκδόσεις τῶν Διορθώσεων

β) Πρόγραμμα τῆς παράστασης «Ἴων τοῦ Πλάτωνα – Ἕνα μικρὸ συμπόσιο» (Σεπτέμβριος 2016): ἀρχαῖο κείμενο, ὑποσημειώσεις, βιβλιογραφία, γενικὲς σημειώσεις, γιὰ τὶς Ἐκδόσεις τῶν Διορθώσεων

 

Συνεργάτης τoῦ περιοδικοῦ Διορθώσεις:

α) Ἐπιμέλεια καὶ στοιχειοθεσία ἐκδόσεων.

β) Ὑπεύθυνος ἠλεκτρονικῶν μέσων

γ) Τελεσιδικία (τ. 43, πρώτη μορφή: Διέλευση)

δ) Μαρτύριο (τ. 43, πρώτη δημοσίευση: Διέλευση)

ε) Κριτικὴ γιὰ τὸ βιβλίο τοῦ Γιάννη Μόσχου: Ὁ Ἑρρῖκος Ἴψεν στὴν ἑλληνικὴ σκηνή (τ. 43)

στ) Ὁ Ἱερουργὸς τῆς Μνήμης (τ. 43, πρώτη δημοσίευση: Διέλευση

ζ) Deus caritatis (τ. 43, πρώτη δημοσίευση: Διέλευση)

η) Σοφοκλέους ἀποσπάσματα (τ. 42, πρώτη δημοσίευση: Διέλευση)

θ) Συνέντευξη τῆς Μαρίας Εὐθυμίου: Μνήμη, Ἱστορία, Μέριμνα (τ. 42)

ι) Σοφοκλέους Ἀντίγονη 1ο στάσιμο (τ. 41, πρώτη δημοσίευση: Διέλευση)

ια) Τὸ «ἐκπαιδευτικό» μας σύστημα (τ. 41)

ιβ) Θάνατος στὴ Μεσόγειο, συνέντευξη ἀπ' τὴ Μάριον Χόφφμανν (τ. 40)

ιγ) Ὁ μαραθωνομάχος τοῦ Πνεύματος (τ. 39)

ιδ) Et in Arcadia ego!.. (τ.39)

ιε) Τὰ δῶρα τοῦ Προμηθέα (περιλαμβάνει μτφ τοῦ μονολόγου τοῦ Πολιτισμοῦ ἀπ' τὸν Προμηθέα Δεσμώτη – τ. 38)

ιστ) Μτφ τοῦ διηγήματος: Τὸ τελευταῖο γράμμα τοῦ Ἀντρέας Ταμάγιερ τοῦ Ἀρθούρου Σνίτσλερ (τ. 37)

ιζ) Ὁ νεωκόρος (τ. 37)

ιη) Ἡ τραγικὴ ρίζα τοῦ κωμικοῦ (τ. 36)

ιθ) Μτφ τῶν ποιημάτων Ὕμνος στὴν Ἀθανασία καὶ Ποῦ; Ποῦ εἶστε;.. τοῦ Φρειδερίκου Χαίλντερλιν (τ. 35)

κ) Ἔμμετρη ἀπόδοση γκαιτικοῦ ἀποσπάσματος: Αὐτογνωσία (τ. 33)

κα) Μτφ τοῦ Προμηθέα τοῦ Γκαῖτε (τ. 32)

κβ) Τὸ μουρουνέλαιο

κγ) Μτφ τοῦ ποιήματος: Εὔδουσι δ' ὀρέων κορυφαί… τοῦ Ἀλκμᾶνος (τ. 31)

κδ) Ἐκτὸς ἀρχείων (τ. 30)

κε) Μτφ τοῦ ποιήματος: Ἡ καύση τῶν βιβλίων τοῦ Μπέρτολτ Μπρέχτ (τ. 29)

κστ) Μτφ ἀπ' τὸ βιβλίο Ὅπερα καὶ δρᾶμα τοῦ Ριχάρδου Βάγκνερ (Α΄ μέρος – τ. 21)

κζ) Μτφ ἀπ' τὸ βιβλίο Ὅπερα καὶ δρᾶμα τοῦ Ριχάρδου Βάγκνερ (Β΄ μέρος – τ. 20)

κη) Τακτικά-τακτικότατα

 

Διέλευση:

α) Προσωπικὸ ἱστολόγιο μὲ σχεδὸν καθημερινὴ δημοσίευση κειμένων ποικίλης ὕλης. ΠEΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

β) Διμηνιαία περιοδικὴ ἔκδοση τῶν ἀναρτήσεων τῆς Διέλευσης στὶς Ἐκδόσεις τῶν Διορθώσεων (τ. 9, σελ. 692).

 

Μαθηματικὴ Φυσική:

Ἀνάλυση Clifford καὶ Ἐφαρμογὲς στὴ Μαθηματικὴ Θεωρία Ὑδάτινων Κυμάτων, δεύτερη ἔκδοση (Αὔγουστος 2015) τῆς διπλωματικῆς ἐργασίας γιὰ τὴν κτήση τοῦ διπλώματος Ἐφαρμοσμένων Μαθηματικῶν καὶ Φυσικῶν Ἐπιστημῶν τοῦ ΕΜΠ (Ἰούνιος 2005, πρώτη ἐγγραφή: Ὀκτώβριος 2000).

 

Συνεντεύξεις-δημοσιεύσεις:

(α) Στὸ ἐργαστήριο τοῦ Θεοδόση Παπαδημητρόπουλου, bookpress.gr.

(β) Γιὰ τὸ ἱστολόγιο τοῦ Βασίλη Χάγιου ἐπ' ἀφορμῇ τῆς παράστασης τοῦ Ἀρώματος τοῦ Ἔρωτα. Διαβάστε ἐδῶ.

(γ) Ἴψεν, ὁ ἄνθρωπος – τὸ ἔργο, Περιοδικὸ Ἀναγνώστης.

 

Συνεργάτης στό: ouranio (διεθνεῖς προσωποποιημένες ἡμερολογιακὲς ὑπηρεσίες)

 

Κατασκευὴ καὶ προγραμματισμὸς ἱστοσελίδων

 

Στοιχειοθεσίες

θεοδόσης-παπαδημητρόπουλος-διέλευση

επαγγελματική-κάρτα-θεοδόσης-παπαδημητρόπουλος-διέλευση

Στὶς κατηγορίες: Θεοδόσης Παπαδημητρόπουλος
Μου αρέσει!     Κοινοποιήστε

Οἱ ἀναρτήσεις τῆς Διέλευσης στοιχειοθετημένες
ἐκδίδονται διμηνιαῖα στὶς Ἐκδόσεις τῶν Διορθώσεων.

Διαβάστε τὰ ἤδη ἐκδοθέντα τεύχη:

τ. 1   τ. 2   τ. 3   τ. 4   τ. 5   τ. 6   τ. 7   τ. 8   τ. 9  

ΕΡΓΟΓΡΑΦΙΑ

ΕΓΓΡΑΦΗΤΕ ΣΤΙΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΕΙΔΟΠΟΙΗΣΕΙΣ

Διέλευση: Προσωπικὸ ἱστολόγιο τοῦ Θεοδόση Ἀγγ. Παπαδημητρόπουλου
© 2015 Θεοδόσης Παπαδημητρόπουλος Συνεργάτης τοῦ περιοδικοῦ Διορθώσεις
-