Ἡ πορεία «Πρὸς ἑαυτούς»

[Ἡ παράσταση Πρὸς ἑαυτοὺς συνεχίζεται στὸ θέατρο ΜΠΙΠ κάθε Σάββατο στὶς 21:00, κάθε Κυριακὴ στὶς 19:30, ὥς τὶς 13 Μαΐου. Τὸ παρακάτω κείμενο ἀναγνώστηκε ἀπ” τὸ συγγραφέα καὶ σκηνοθέτη στὸ τέλος τῆς χθεσινῆς πρεμιέρας (21/04/2018).]

Τὸ Δεκέμβριο τοῦ 2016, σὲ συζήτηση, ὁ Κώστας Μάστρακας μοῦ ὑπενθύμισε τὴν περικοπὴ Πρὸς Ἐμμαοῦς ἀπ’ τὸ Κατὰ Λουκᾶν (ΚΔ” 13-34), μὲ τὴν ἐπισήμανση πὼς θὰ μποροῦσα κάπως νὰ τὴν χρησιμοποιήσω…

Κατέβηκα γιὰ Χριστούγεννα στὸν τόπο μου: τὴν Ἀνθοῦσα Μεσσηνίας, δίπλα στὸν Μελιγαλᾶ. Δρόμος πάνω ἀπ’ τὸ σπίτι μου, περνῶντας ἀπ’ τὸ ποτάμι πίσω, τραβάει γιὰ Βουλκάνο -τὸ βουνό· αὐτός στὴ φωτογραφία τῆς ἀφίσσας γιὰ τὴν παράσταση. Τότε γράφτηκε τὸ δρᾶμα.

Μεσολάβησαν γύρω στὰ 25 χέρια στὸ κείμενο, μὲ τὴν ἐπιμέλεια τοῦ Κ. Μάστρακα, καί, τὸν Ὀκτώβρη τοῦ 2017, τὸ ἔργο ἐκδόθηκε ἀπ’ τὶς Διορθώσεις. Ἔγιναν κι ἄλλες μεταβολὲς κατὰ τὶς πρόβες…

Ἤδη, ἀπ’ τὸ καλοκαίρι, εἶχε διαβάσει τὸ ἔργο ὁ Κωνσταντῆς Ζημιανίτης κι ἀποδέχτηκε νὰ παίξῃ τὸν ΑΓΡΟΤΗ. Ἀκολούθησε ὁ Νῖκος Φλεσιόπουλος γιὰ τὸ πρόσωπο τοῦ ΕΜΠΟΡΟΥ.

Ὅμως, ἤθελα νὰ μείνω κάτω ἀπ’ τὴ σκηνή -νὰ σκηνοθετήσω μόνο· χρειαζόμουν ἠθοποιό. Προσέτρεξα στὸν Ἐπαμεινῶνδα Χατζηνικολῆ καὶ τὴν ὑποδομὴ τοῦ ordino. Τὴν ἑπομένη, ἀφότου ὀ Ἐπαμεινώνδας μ’ ἐνέταξε καὶ ὡς παραγωγὸ στὴ βάση δεδομένων, ὁ Πέτρος Γρῦλλος μὲ προσέγγισε πρωτοβούλως. Συναντηθήκαμε καὶ συμφωνήσαμε γιὰ τὸν ΕΡΓΑΤΗ.

Μὰ ἡ συνεισφορὰ τοῦ Ἐπαμεινώνδα δέν ἐξαντλεῖται σ’ αὐτό: Τὸ Νοέμβριο τοῦ 2017, μ’ ἔφερε σ’ ἐπαφὴ μὲ τὴ Χριστίνα Χριστοφῆ, τὴν ὑπεύθυνο τοῦ θεάτρου ΜΠΙΠ. Ἐπίσης, μὲ παρέπεμψε καὶ στὴν Ἀλεξάνδρα Τσιγαρίδα, ἡ ὁποία, ἀφανῶς, ἔχει βοηθήσει τὴν παράσταση.

Τὸ Δεκέμβριο προτείνω στὸν Ἀλέξανδρο Πολιτάκη ν’ ἀναλάβῃ τὴ φωτιστικὴ σχεδίαση. Ταυτόχρονα ζητάω ἀπ’ τὴν Τίνα Μέμου, φοιτήτρια θεατρολόγο, τὴ βοήθειά της στὴ δραματουργία.

Τέλη Φεβρουαρίου τοῦ 2018 ξεκινοῦν οἱ πρόβες. Ἀρχικὰ δέ σκεφτόμουν τὴ χρήση μουσικῆς, πέραν τῆς ἰδίας μελῳδίας καὶ ρυθμικῆς τοῦ λόγου. Ἀλλά, ὅταν συνειδητοποίησα τί πραγματικὰ θάπρεπε νὰ γίνῃ στὸ τέλος τοῦ ἔργου, ἀπευθύνθηκα στὸ Γιῶργο Λιτσικάκη· σὲ διάστημα δύο ἑβδομάδων συνέθεσε τὴ μουσική.

Ἤδη εἶχα συναντηθῆ μὲ τὸ Στέφανο Κέκη καί, σὰν ἔφτασε ἡ ὥρα, ἐπαγγελματικώτα, ἀπὸ κοινοῦ μὲ τὸν Ἀντώνη Ζαχαριάδη καὶ τὸν Ἀλέξανδρο Μασμανίδη, ἐξετέλεσαν τὸ ἔργο τῆς βιντεοσκόπησης. Ὁ Γ. Λιτσικάκης, ὡς ἠχολήπτης, ἠχογράφησε τὸ πέρασμα.

Ὅμηρος Βλάχος, μὲ τὴ βοήθεια τῆς Ἑλένης Νανᾶς, τράβηξε φωτογραφίες.

Ἀλέξανδρος Μητράκας, ἀπ’ τὸ Φωτόλιο, τύπωσε τὸ δίπτυχο πρόγραμμα τῆς παράστασης, καθὼς καὶ τὶς ἀφίσσες κι ὅλο τὸ διαφημιστικὸ ὑλικό.

Γιάννης Ζέρβας βοήθησε στὰ φῶτα ὡς τεχνικὸς τοῦ θεάτρου καὶ χειρίστηκε τὴν κονσόλα.

προς-εαυτούς-διέλευση

Στὶς κατηγορίες: Θέατρο
Μου αρέσει!     Κοινοποιήστε
Διέλευση: Προσωπικὸ ἱστολόγιο τοῦ Θεοδόση Ἀγγ. Παπαδημητρόπουλου
© 2015-8 Θεοδόσης Παπαδημητρόπουλος Ἐκδόσεις ΘΑΠ
-