[Κείμενο ἀπό: Aeschylus, edited by Alan H. Sommerstein, Loeb Classical Library, Harvard University Press, Cambridge, Massachusetts – London, England, 2008, τ. III: Fragments, σελ. 72, ἀποσπ. 70.]
Ἀπόσπασμα ἀπ’ τὴν αἰσχύλεια τραγῳδία Ἡλιάδες:
Ζεύς ἐστιν αἰθήρ, Ζεὺς δὲ γῆ, Ζεὺς δ’ οὐρανός,
Ὁ Δίας εἶν’ αἰθέρας· ὁ Δίας, γῆ· ὁ Δίας, οὐρανός·
Ζεὺς τοι τὰ πάντα χὤ τι τῶνδ’ ὑπέρτερον.
ὁ Δίας, στ’ ἀλήθεια εἰναι τὰ πάντα κι ὅ,τι παραπέρα…
[Κείμενο ἀπό: The gods of Ancient Greece, Identities and transformations, edited by Jan N. Bremmer, Andrew Erskine, Edinburgh University Press, Edinburgh, 2010, What is a greek god? τοῦ Albert Henrichs, σελ. 20.]
Μαντικὸς χρησμὸς σὲ τοῖχο τῆς πόλης Οἰνόανδας στὴ βόρεια Λυκία:
Aὐτοϕυής, ἀδίδακτος, ἀμήτωϱ, ἀστυϕέλικτος,
Αὐτοφυής, ἀδίδακτος καὶ δίχως μάνα, ἀτάραχος,
οὔνομα μὴ χωϱῶν, πολυώνυμος, ἐν πυϱὶ ναίων,
ὄνομα γιὰ κεῖνον δέν ὑπάρχει — πολυώνυμος –, ποὺ κατοικεῖ μές στὴ φωτιά·
τοῦτο θεός· μικϱὰ δὲ θεοῦ μέϱις ἄγγελοι ἡμεῖς.
αὐτό εἰν’ ὁ θεὸς κ’ ἐμεῖς μικρά του μέρη -ἀγγελιαφόροι του.
[Κείμενο (σὲ στίχους ἀναπαραγώμενο) ἀπό: Patrologiae graecae, accurante et denuo recognoscente J.-P. Migne, 1864, τ. XCIV, σελ. 800.]
Ἰωάννου τοῦ Δαμασκηνοῦ, Ἔκδοσις ἀκριβὴς τῆς ὀρθοδόξου πίστεως, Α΄, 5:
Ἄπειρο οὖν τὸ θεῖον
καὶ ἀκατάληπτον·
καὶ τοῦτο μόνον
αὐτοῦ καταληπτόν,
ἡ ἀπειρία
καὶ ἡ ἀκαταληψία.
[Στιχηρὴ διασκευὴ ἀπό: The sacred books of the East, edited by F. Max Müller, Clarendon Press, Oxford, 1881, τ. X,1: The Dhammapada,[1] a collection of verses, being one of the canonical books of the Buddhists, translated from Pāli by F. Max Müller, κεφ. XIV: The Buddha (The Awakened), σελ. 49, στρ. 179.]
Κεῖνον ποὺ τὴν κατάκτησή του
κανείς δὲν ἔχει ξανακατακτήσει,
κανείς στὸν Κόσμο
δὲν ἔχει μέσα της εἰσέλθη,
σὲ ποιό δρόμο
νὰ τὸν φτάσῃς –
τὸν ἀφυπνισμένο,[2]
τὸν παντεπόπτη,
τὸν ἄφταστο;..